Alla inlägg under november 2009

Av Louise - 30 november 2009 22:13

Vem kan gissa vad den mest irriterande saken är just nu? Åh, ja rätt. Att dom arbetar på järnvägen nu! Nu när jag hade tänkt att sjunka tillbaka i sängen och njuta av dagens gång även fast dom håller på med en maskin där. Kanske kan sitta och titta på dom ut genom fönstet. Det är då inte härliga att bo så nära en järnväg. Hejhå, när dom kommer förbi med godståg då känns det som att man är på en båt och gungar. Riktigt skoj, vi behöver inte ens ta oss till vattnet...


Godnatterlillaskattten!


Kyssochsmek/ Louise

Av Louise - 30 november 2009 21:01

 Jag är bara en kvinna som försöker få plats med sin röv någonstans i världen.

Av Louise - 30 november 2009 20:20

Jag skrev fel! Jag stavade fel. Min vän Emilia brukar rätta mig för hon är mycket bättre än mig på svenska. Jag är en sådan lagområtta. Jag kan ibland, inte alltid. Jag kan absolut inte stava ordentligt och tänker jag för länge på ett ord så undrar jag om man verkligen kan stava så eller säga så. För någon dag sen blev namnet Camilla offret. Jag satt och upprepade namnet om och om igen. Och tillslut fick jag ingen ordning på bokstäverna, kan man verkligen heta Ca-milla. Cam-illa. C-amilla. Ja, det är ju inte så bra alls. Det är tur att jag har man vän Emilia som rättar mig ibland. Oftast. Alltid om ni hellre vill det. Svenka vad det ja... Det går inte så bra med det, jag övergick till pyskologi. Tre rader. Mitt namn. Klass. Och analysera. Bra är jag. Nu vill jag bara ha jul, chokladkalendern fick jag upp nu. Aja för att ta nu. Har redan tagit ettan och sexan, dumma mig.


Kyssochsmek/ Louise

Av Louise - 30 november 2009 18:43

Min vän bara älskar att dra upp allt hon har att göra i skolan. Det ger mig en sådan stress att jag inte kan göra någonting. Jag borde sitta och skriva på mitt repotage, men gör jag det? Nej. Jag borde sitta och plugga natur och psykologi, det då? Nej. Multimedia? Nej. FOTO DÅ? Nej, så efter ligger jag i det känner jag. Ett porträtt kvar, SJÄLVPORTRÄTT dessutom, en dagsbild, en morgonbild och en nattbild. Helt sjukt och Bkursen är redan slut, inte bra det där. Men det bästa är att Ckursen är så mycket bättre tycker jag. Vi ska återigen ge oss in i mörkrummet och ja, jag saknar det lite. Men denna gången ska vi ta porträtt med en annan kamera än vad vi är vana vid. Spännande. Nej, svenska var det ju. Jane Austen men stolthet och fördom. Jag är dum och läser boken istället för att se filmen. Hade gått så mycket fortare. Men jag gillar inte Kiera så to bad. Finns det någon mer film av stolthet och fördom? För det vet inte jag...


Kyssochsmek/ Louise

Av Louise - 30 november 2009 17:13

Första dagen i skolan på veckan. Bara några få dagar till Frankrike kommer, på fredag smäller det i taket! Vi har hela veckan planderad och det är inte många timmar som är oplanderade. Så mycket kul ska vi göra tillsammans och jag är hur taggad som helst, kanske inte på den delen att behöva prata engelska hela tiden men ack vad roligt det kommer att bli!


Eftersom Frankrike skulle komma nästa vecka skulle det krocka med tiden vi fått i skolan för att ta det där dumma vaccinet. Men vårdcentralen starta upp igen efter någron/några veckor utan vaccin och jag var på plats för att få svinsputan. Ifall någonting skulle hända menar jag. Men lille söte bror blev jätte sjuk visserligen ligger han i riskgrupp men, men. Så jag tog den i en oplanerad sal, inte alls bra dt där och en liten äckeltant springer runt och säger att alla ska gå tillbaka för det är för mycket folk. Riskgruppen skulle ju ta först. Det var inte jag. Men i tjugofem minuters väntan fick jag mig en spruta. Smart jävlar som pratade med mig samtidigt och eftersom jag inte ville vara oartig så tittade jag ju på tanten som pratade medan gubben högg, ja riktigt HÖGG in sprutan i armen på mig. Jag som är så rädd! Jag tittade aldrig på hur lång den var, den hanns inte med. Men nu är det gjort och jag är inte sjuk men tänker inte ta ut det i förskott. Armen gjorde ont i början, men inte nu. Nu är den bra, jag vill att det ska vara så förevigt.


Nu ska det bli måndagsmys, ja det är tillåtet, måndagsmys är lite bra inte lika bra som fredagsmys men det är värt ett försök.


Kyssochsmek/ Louise

Av Louise - 28 november 2009 22:31

ÅH! Såg just att Eragon går på 4an. Typiskt att jag missat början. Så blir det när man spenderar sin tid på att köra sin brors kompisar hem. Ungen bodde ju i Uddevalla och eftersom mor och far är bort bjudna idag blev jag offret som fick köra. Fy, det låter som jag inte vill, men man kan inte säga nej till en sådan underbar liten 15årig pojke som snällt frågar om jag skulle vilja köra hem honom. Klart att jag säger jag och nyper honom lite i kinden. Bort bjudna va ju far och mor så vi små andra barn fick laga våran mat själva och hej vad det gick bra. På riktigt. Brors kompis va jätte redig och dukade och rörde runt i köttfärsen, medan han själv satt och kollade på svampbob...


Klappdagarna var idag, vad är det kan undras? Varje år runt första advent finns det i tidingen en hel sida med tior, pappers tior som man kan lämna in i affärerna när man handlat för en hundring. Jag vet inte varför folk går igång på det, en pappers tia? Men men, vi åkte in. Såklart! Magen strejkade och jag oroade mig för svinissprutan. Som det ska vara med andra ord. Dumma mage som inte vill sig, trodde det hade blivit bättre på den fronten men tydligen inte...


Eragon var det ja!


Kyssochsmek/ Louise



Av Louise - 27 november 2009 21:55

Så himlans sugen på att gå ut och festa. Sist var på studentsittningen och jag tror det var ett tag sedan nu. Men nästa vecka när Frankrike är här blir det allt en liten fest för busfröna. Med alla som har internatinalisering blir det Barty och andra med så klart, det för inte glömmas. Är taggad på veckan som komma skall. Emilia är mer taggad och jag tror Emilias tjej Adeline är hur taggad som helst, oerhört. Kan inte påstå att jag pratar så mycket med mig så mycket, men hoppas på att det går över när hon väl kommer hit. En fundering över det hela är vart hon ska sova, tydligen ville hon inte ha eget rum som jag erbjöd utan ville dela för att utnyttja tiden vi har fullt ut så att vi kan lära känna varandra ordentligt. Min mamma är så söt och sa lite små surt på mötet förra veckan att hon bannemig också vill ha Frankrike med sig till jobbet, nästan så att hon ville sy fast henne på sig så att hon skulle följa med henne överallt. Kanske det uppskattas, kanske inte. Men vi hoppas på att hon nöjer sig med tiden hon får.

Barty. Barty. Barty. Det var ju det man var suger på. Det får dämpas nästa lördag. Hejhå, eller på torsdagen. Ja, på torsdag blir bra.


Kyssochsmek/ Louise

Av Louise - 27 november 2009 19:12

Laddat upp inför idol. Idag blir det spännande, alla är lika värdiga att vinna men jag hoppas på alla mina tummar att Mariette blir den som åker idag. Vill så gärna att Tove och Calle ska stå i final och att Calle tar hem det hela. Han är så underbart sött med hans små kisade ögen. Calle ska vinna! Calle bli Idol, tycker jag iallafall. Tove verkar vara lite bitchig och lilla Erik ser ut att han ska gå sönder när han tar i. Det kan ju inte var så bra, nej Calle ska det vara!


Kyssochsmek/ Louise

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem är snyggast i One Tree Hill?
 Nathan
 Lucas
 Peyton
 Haley
 Brooke
 Jamie

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards