Direktlänk till inlägg 13 december 2009

dagarna med Frankrike; Polis, Liseberg,gokart, New Moon. Badtunna. Överby. Pengar spenderas.

Av Louise - 13 december 2009 15:08

Fredagen 4 december, när Frankrike kom trodde jag att jag skulle dö av nervositet. Innan hade vi bara chattat lite och jag hann märka att hon var lite krävande, ensam barn, söt och väldigt snäll. Hon ville inte ha eget rum som jag erbjöd utan ville sova i samma rum, vilket innebar att hela mitt rum blev fullt med sängar. Min syster fick ingen säng under perioden hon var här. Bussen kom in exakt 18.30 och dom klev ur. Till början såg jag henne inte, men sen vandrade hon fram. Hade lärt sig att i Sverige kramas man, men vi pussades iallafall, för det hade vi blivit tillsagda att göra en aning. Vi åt i skolan och lärde känna varandra lite. Tiden gick och vi åkte hem för att möta familjen, hon gillade dom från första stund. Härligt tyckte jag, men det var lite för tidigt för att gå och lägga sig så vi alla små Franskrike barn och Sverige barn åkte hem till Hed för att spendera tiden där. Klockan blev mer och mer och det vara dags att åka hem, Frankrike hade hoppats på att få prata in på timmarna men det var jag för trött för så jag somnade med en gång.


Lördagen spenderades först och främst på Överby där Idolerna va och trallade runt. Tittade på dom gjorde vi inte, hon köpte det första plagget av hennes svenska pengar sen åkte vi hem åt en svenks lunch, tomteparad och sen var det dags för fest. OCH DÄR kom Polisen, såklart. Frankrike barnen blev väldigt upphetsade av detta, svenska poliser kommer in, dock gjorde dom inget alls. andledningen till att dom kan var för att det hade kommit in några som påstog sig vara från en tidning som vi skickade ut. Inget märkvärdigt egentligen.


Söndagen var full fart med gokart, Frankrike hade aldrig gjort detta förut men kom fyra av sex. Helt suveränt. Sen var det dags för julbord i skolan och tomten som kan traskades med massa paket. Julklappen var inte till nöjes och jag fick nästan tillbaka den, men icke. Ett silver halsband var det. SEN blev det New Moon på schemat. HELT BRA FILM!


Måndgaen var work,work, work om männsikliga rättigheter. Booooring. Sen blev det full fart med överby igen, fika där. FYTTIGRISEN vad mycket pengar det gått åt denna veckan, men vad gör man inte för sin lilla gäst? ;) Sen blev det sporter i skolan och träning på F&S. Det gillades skarpt, step up blev det och dom hängde inte alls med, men det gillades iaf. Sen blev det tre timmar på berget efter att se på älgar. Vi såg två och en liten bambi.


Tisdagen var full med skolaktiviteter och franska lektioner innan vi åkte till Götebrog, schoppade, åt pizzabuffé, gick på mussee, hur det stavas, sen LISEBERG. Skridskor åkning och massa saker blev ätna. Vi försökte få en Svensk och en Fransk in på en toalett för att ha lite tillfredställelse, men det gick Svenskan inte med på. Synd synd. Hade varit kul att lägga till i sitt CV, som Hanna Schött sa.


Dagarna började gå mot sitt slut och det blev bara två hela dagar kvar.

Vad gjordes på dessa dagar då?


Jo, onsdagen, sovmorgonen, svenska lektion, överby, fika. Mer pengar spenderades. Frågan är vad mer vi gjorde på denna dag?


TORSDAGEN; SISTA KVÄLLEN. SISTA DAGEN. Dagen fylldes med fotografering och Överby,Ja, igen. Det är inte så kul egentligen, men man ska ju spendera alla svenska pengar när man kan. På kvällen kom alla hem till mig, pratade, käka pizza, bada i tunnan och bastade. Härligt härligt och jag hoppas verkligen att det blev en bra vecka från deras synvinkel som i våra. Att man saknar dom är inget att gömma undan. Man saknar att ha en "svans" och ha någon man måste tillfredställa hela tiden, även fast det är lite skönt. Hela veckan var full av aktiviteter och de flesta grät när man skulle stå på fredagen och säga hejdå. Sorgligt. Bara TRE MÅNADER kvar till vi ses igen.


Helt suvärena dagar!


Kyssochsmek/ Louise

 
 
Marre

Marre

13 december 2009 18:48

Klockren summering!

http://maaarree.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 17 januari 2010 23:16

Hejhopp i lingonskogen! Tänker byytta tillbaka till blogg.se ist... ingen aning om varför... men hej, man behöver inte ha någon andledning!   doftavkakao.blogg.se heter den ju! Pöss på er ...

Av Louise - 28 december 2009 23:50

2 timmar och 41 minuter lång om jag minns rätt. Lite onödigt lång var den allt. Men ack vad jag inte hade velat missa den filmen. Även fast jag verkligen inte gillar pang filmer när det handlar om att en sådan natur förstörs och att varelser ska utpl...

Av Louise - 27 december 2009 20:37

Jag är med Hanna Kött. Vi leker att vi partar, för hon gick aldrig in på Lipz i går och jag försökte inte ens. Höhö. hon tittar på one tree hill och sen ska hon kila hem till sig. Pössss ...

Av Louise - 25 december 2009 19:23

Idag firade vi juldagen hos kusinerna borta på landet. Det var en fridfull dag, inte alls ståhej och blaha. Vi fick godis, det gillades. Fast inte sen när magarna blir helt fulla av allting vi stoppat i oss under dessa dagar. Julklappsleken kördes me...

Av Louise - 24 december 2009 22:17

Nu är det inte långt kvar på julafton, men det har varit en bra julafton. Hela dagen har det delats ut julklappar eftersom vi öppnar en och en så att alla kan ta del av presenten de andra får. Det är bra tycker jag och det innebär att vi inte väntar ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vem är snyggast i One Tree Hill?
 Nathan
 Lucas
 Peyton
 Haley
 Brooke
 Jamie

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards